Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych 2011

Już w sprzedaży!

Rankingi 2008

Szkoły wyższe

Rankingi 2007

Szkoły wyższe
Serwis Licea i Technika 2010
Licea Technika
Licea profilowane Zasadnicze szkoły zawodowe
Szkoły muzyczne Szkoły plastyczne
Najlepsze licea i technika Drukuj Poleć znajomemu

Najlepsze licea i technikaWybierając liceum, lub technikum zawsze warto dowiedzieć się, jak szkoła ta wypada na tle innych, czym się od nich różni oraz jakie są jej najmocniejsze strony. Należy zadać sobie  również inne, istotne dla rodziców i uczniów pytanie: czy są w tej szkole nauczyciele, którzy potrafią odkrywać i rozwijać tkwiące w młodych ludziach predyspozycje i talenty?

Trudną do przecenienia pomocą w uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania jest Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych, przygotowywany przez Perspektywy i Rzeczpospolitą. W tym roku publikujemy go po raz trzynasty.

 
Mocne kryteria Drukuj Poleć znajomemu

Mocne kryteriaDla wielu osób w Polsce, zwłaszcza nauczycieli elitarnych liceów i techników oraz organizatorów olimpiad przedmiotowych, będzie to zapewne rodzaj aksamitnej rewolucji. W ewolucyjny sposób dokonujemy bowiem zasadniczej zmiany metodologii Ogólnopolskiego Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych. usprawiedliwia nas głębokie przekonanie, że celem wprowadzonych zmian jest bardziej wszechstronna ocena szkół, co jest zgodne z oczekiwaniami głównych odbiorców rankingu, czyli uczniów najstarszych klas gimnazjów i ich rodziców. Kapituła Rankingu te zmiany zaakceptowała.

 
Metodologia rankingu maturalnego Drukuj Poleć znajomemu

Ranking uwzględnia szkoły, w których maturę w maju 2010 r. zdawało więcej niż 12 maturzystów. Brano w nim pod uwagę wyniki matury pisemnej ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych oraz wszystkich przedmiotów dodatkowych na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Dla szkół dwujęzycznych dodatkowo w obliczeniach rankingowych uwzględniono wyniki z języka obcego na poziomie dwujęzycznym z wagą 4/3, jednak wyniki te nie są w szczegółach prezentowane ze względu na niewielką liczbę takich szkół w skali ogólnopolskiej.

 
Metodologia rankingu szkół olimpijskich Drukuj Poleć znajomemu

Metodologia rankingu szkół olimpijskichOlimpiady przedmiotowe w Polsce mają ponad 60-letnią tradycję; najstarsza z nich Olimpiada Matematyczna została zorganizowana poraz pierwszy w 1950 roku. W naszym rankingu zostały uwzględnione wyniki 35 ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych, tematycznych i zawodowych (znajdujących się w rejestrze Ministerstwa Edukacji Narodowej i współfinansowanych przez MEN), które zostały przeprowadzone w roku szkolnym 2009/2010.

 
Wykaz olimpiad Drukuj Poleć znajomemu

Ogólnopolskie olimpiady przedmiotowe, tematyczne i zawodowe uwzględnione w Ogólnopolskim Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych 2011:

 
Metodologia Ogólnopolskiego Rankingu Szkół Ponadgimazjalnych 2011 Drukuj Poleć znajomemu

Zgodnie z postanowieniem Kapituły Rankingu szkoły ponadgimnazjalne w Polsce są oceniane za pomocą czterech kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach przedmiotowych i zawodowych, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki matury z przedmiotów dodatkowych oraz ocena szkoły przez kadrę akademicką.

 
Szkoły olimpijskie Drukuj Poleć znajomemu

Szkoły olimpijskieFinał jest oczywisty – trzeba mieć finalistów i laureatów olimpiad, im jest ich więcej i w większej liczbie olimpiad, tym lepiej. Jednak cała sztuka polega na tym, co dzieje się w szkołach, zanim dojdzie do tak oczekiwanego finału.

 
Oni naprawdę chcą się uczyć! Drukuj Poleć znajomemu
Najlepsze liceum w Polsce

Oni naprawdę chcą się uczyć!Jest taka szkoła, w której nauczyciele nie podnoszą na uczniów głosu, a uczniowie w czasie przerwy idą do biblioteki. Szkoła, w której nie wystarczy dobrze się uczyć, trzeba jeszcze pomagać potrzebującym. Szkoła, do której absolwenci wracają, żeby pomóc młodszym kolegom...

 
Od opornika do specjalisty Drukuj Poleć znajomemu
Najlepsze technikum w Polsce
Najlepsze technikum w Polsce

Od opornika do specjalistyCzasami przychodzą do nas uczniowie, którzy nie mają pojęcia, co to jest opornik, a wychodzą jako specjaliści w dziedzinie elektroniki czy informatyki – tak nauczyciel Andrzej Łanuszka, zachęca do wyboru Technikum Łączności nr 14 w Krakowie. Czy warto go posłuchać?

 
Innowacje światowej skali - Technika w Wielkopolsce Drukuj Poleć znajomemu
Innowacje światowej skaliDumą Zespołu Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim jest szkolny konkurs Elektronik. O tym, że konkurs stoi na wysokim poziomie, świadczą wyniki Olimpiady Innowacji Technicznych – tylko w tym roku doczekała się 40 laureatów i finalistów!
 
Uczeń potrzebuje mistrza Drukuj Poleć znajomemu
Najlepsze liceum w Polsce

Uczeń potrzebuje mistrzaMisją Gdyńskiej Trójki jest wychowywanie i kształtowanie człowieka zacnego oraz godziwego, oddanego swej wspólnocie obywatela, chroniącego dziedzictwo narodowe i dbającego o wartości cywilizacji współczesnej – czytamy w statucie szkoły. Te podniosłe zapowiedzi są tu realizowane na co dzień.

 
Radosne „poczucie sprawstwa” Drukuj Poleć znajomemu

Zespół Szkół nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim

Radosne „poczucie sprawstwa”
O szkole nikt nie mówi inaczej jak Technikum Hutniczo-Mechaniczne. Taka tradycja utrzymuje się w regionie od 60 lat, kiedy te właśnie specjalności ukształtowały charakter Zespołu. THM ma ogólnopolską renomę i powody do satysfakcji. Deszcz nagród za ciężką pracę spada tu od lat. Pojawiają się także – i to wcale niemałe – pieniądze!
 
Uwolnij twórczą energię Drukuj Poleć znajomemu
Uwolnij twórczą energięMądrość, otwartość, kreatywność są wartościami, które wzbogacają całe dorosłe życie. W Żmichowskiej młodzi ludzie uczą się ich dzięki ciekawym programom klas, licznym kontaktom zagranicznym i uczestnictwu w różnorodnych przedsięwzięciach artystycznych.
 
Wymagania i rodzinna atmosfera Drukuj Poleć znajomemu
Wymagania i rodzinna atmosfera

Rzetelne kształcenie maksimum wymagań – maksimum pomocy
W naszej szkole panuje – w dość zgodnej opinii – rodzinna atmosfera: „jest tak jakbyśmy wszyscy znali się od dawna”. Dlatego warto być w tej szkole. Ale takiej atmosfery nie da się oczywiście zaplanować. Jest natomiast kilka innych cech, które są naszymi atutami i dobrze je przemyśleliśmy.

 
Nowoczesna szkoła z tradycjami Drukuj Poleć znajomemu

Nowoczesna szkoła z tradycjamiI Liceum Ogólnokształcące w Puławach zapewnia bardzo wysoki poziom nauczania. Obowiązuje on w zakresie nauk humanistycznych, jak i ścisłych. Bogata oferta edukacyjna przewiduje klasy o rozszerzeniach: politechnicznym, matematyczno-fizycznym, ekonomicznym, przyrodniczym, medycznym, społeczno-prawniczym, medialno-lingwistycznym. I LO daje możliwość nauki wielu języków obcych: angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego, francuskiego, hiszpańskiego oraz łaciny.