MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


 

Enactus to inicjatywa łącząca liderów biznesu i środowisko akademickie, w ramach której studenci wspierani przez przedsiębiorców i uczelnie tworzą projekty i start-up’y na rzecz społeczności lokalnych. W tegorocznej edycji zwyciężył projekt ośmioosobowej grupy studentów SGH, który będą reprezentować Polskę w finale konkursu w Stanach Zjednoczonych. Ze zwycięską drużyną spotkał się wiceprezes rady ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

- Naszym celem jest, by polska nauka, nasze osiągnięcia badawcze i wreszcie – polscy naukowcy byli bardziej widoczni na arenie międzynarodowej. Niezwykle cieszy, że już na początku naukowej drogi, jaką są studia, nasi studenci biorą udział w prestiżowych, międzynarodowych konkursach. Trzymam kciuki za polską drużynę – mówił wicepremier Jarosław Gowin.

Enactus działa w 36 krajach na świecie (na 14 uczelniach w Polsce) i  skupia ponad 70 0000 członków z blisko 1700 uczelni.  Zespoły uczelniane, biorące udział w konkursie, mają za zadanie zrealizować projekty o charakterze edukacyjno-biznesowym w ramach społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR), adresowane do społeczności lokalnych. Najważniejszym wydarzeniem Enactus w ciągu roku jest krajowy konkurs, podczas którego jury złożone z dyrektorów i prezesów przedsiębiorstw ocenia roczne prace studentów i wyłania najbardziej obiecujące start-upy akademickie realizowane w ramach programu w danym roku akademickim. Ocenie sędziowskiej na konkursie podlega m.in.: efektywność projektów, osiągnięte wyniki, dobór grupy odbiorców, innowacyjność, trwałość efektów oraz stopień realizacji kryterium Enactus.

Polską edycję konkursu - Enactus Poland National Competition 2018 wygrała grupa studentów z SGH, w skład której wchodzą: Weronika Andryszczyk, Piotr Pater, Patrycja Jarmus, Sonia Zwolińska, Karolina Morkisz, Marta Mocarska, Karolina Małecka i Daria Amielańczyk.

Zwycięska drużyna jest autorem projektu, którego misją jest produkcja naturalnych soków, angażująca osoby wykluczone społecznie. Studenci chcieliby tym samym przeciwdziałać zjawisku wykluczenia społecznego oraz marnowania żywności: owoców i warzyw, które mimo swojej zdatności do spożycia nie sprzedają się w sklepach, ponieważ są nieatrakcyjne dla konsumentów – ze względu na nieodpowiedni kształt lub kolor. Soki będą sprzedawane w warszawskich biurach i korporacjach pod marką Mionsz. Projekt zakłada także działalność w ramach koncepcji Zero Waste i CSR. Konsumenci, oprócz aktywnego działania na rzecz walki z marnującą się żywnością, pomogą również osobom wykluczonym społecznie, ponieważ Mionsz współpracuje z „Czerwonym Rowerem”, w którym pracują osoby w trudnej sytuacji życiowej.

Podczas finału Enactus World Cup wyróżnione drużyny z 36 krajów zaprezentują swoje projekty i ich wpływ na rozwój społeczności lokalnych na całym świecie. Poza konkursem, w trakcie wydarzenia, co roku odbywają się liczne spotkania, panele dyskusyjne oraz debaty sprzyjające wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami, biznesem, jak i przyszłymi młodymi liderami. W wydarzeniu udział bierze blisko 5000 uczestników, w tym ponad 850 jurorów, menedżerów i dyrektorów z całego świata. W tym roku konkurs odbędzie się w San Jose, w Stanach Zjednoczonych.

Więcej informacji: www.nauka.gov.pl

© 2015 Perspektywy.pl   O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt