MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


 

fot. Inauguracja IV edycji konkursu Piórko

Po 100 tys. zł czeka na debiutującego pisarza i ilustratora, którzy zwyciężą w tegorocznym konkursie Biedronki Piórko. Jego czwarta edycja ruszyła 8 lutego br. Sieć poszukuje autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka. Według tegorocznych badań blisko 24 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki. Konkurs Biedronki ma za zadanie wspierać debiutujących twórców oraz popularyzować czytelnictwo.

Piórko 2018 – zasady udziału

By wziąć udział w pierwszym etapie konkursu należy przesłać tekst literacki skierowany do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, o objętości od 20 000 do 60 000 znaków do 20 marca br. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez stronę:  http://piorko2018.biedronka.pl/.

- Poprzednie edycje konkursu Piórko cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci, co podkreśla, jak ważne jest to przedsięwzięcie. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP. Wśród autorów tekstów ubiegłorocznej edycji przeważały kobiety (71%) oraz osoby w przedziale wiekowym od 31. do 50. roku życia (52%).

W jury, które oceni nadesłane teksty, zasiadają znani eksperci, a wśród nich: Renata Piątkowska i Rafał Witek – autorzy książek dla dzieci, Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski i współzałożycielka portalu CzasDzieci.pl, dziennikarz Jarosław Gugała, a także przedstawiciel Jeronimo Martins Polska.

Do tej pory w ramach projektu ukazały się trzy książki: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. W tegorocznej, już czwartej, edycji projektu sieć Biedronka akcentuje walory edukacyjne książek w rozwoju intelektualnym dziecka.

Badania na temat czytelnictwa w Polsce

W tegorocznych badaniach poziomu czytelnictwa niemal 24% ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47% ani jednej książki nie kupiło*. Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53% badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42% uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14% przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15% deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych.

Jak wskazują ankietowani, ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50% badanych. 43% deklaruje, że ich pociechy czytają w domu przed snem, 38% czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18% słucha w domu audiobooków. Tylko 4% najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32% badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Więcej o konkursie Piórko można znaleźć na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl, natomiast pod adresem: https://we.tl/KLhQ8BRdP7   zamieszczony jest materiał filmowy na temat konkursu Piórko 2017.

 

Źródło: Mat. Prasowe - Jeronimo Martins Polska S.A. 

 

*Badanie poziomu czytelnictwa przez Instytut Maison&Partners w dniach 26-29 stycznia 2018 roku metodą CAWI, na zlecenie sieci Biedronka.

 

Na zdjęciu od lewej:

  • Robert Kijek, kierownik Multimedialnej Biblioteki dla Dzieci i Młodzieży nr XXXI w Warszawie
  • Rafał Witek, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”
  • Bohdan Butenko, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Ilustracje”
  • Renata Piątkowska, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”
  • Jarosław Gugała, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”
  • Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, Jeronimo Martins Polska S.A.
  • Agnieszka Karp-Szymańska, przewodnicząca Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”.

 

© 2015 Perspektywy.pl   O nas | Patronaty | Zastrzeżenia prawne | Znak jakości | Sklep | Reklama | Kontakt