Otwarci i gotowi na zmiany

II miejsce
2016

Studia Executive MBA powstały w 1991 r. dzięki współpracy Uniwersytetu Warszawskiego oraz University of Illinois at Urbana – Chapaign w USA. Od tego czasu program ukończyło już blisko 1000 osób. Dziś kandydaci są świadomi, że sam dyplom nie otworzy drzwi do kariery. Co więcej, wiedzą jak odróżnić wysoką jakość od tej deklarowanej.

– Pamiętam, gdy parę lat temu był powtarzany dowcip o programie, który podawał, że współpracuje z Harvard Business School. W rzeczywistości jeden z profesorów odbył na Harvardzie staż. Inny program reklamował swoją współpracę z London Business School, a zatrudniał jednego emerytowanego Profesora tej uczelni. Gdy dyplom MBA był dobrem rzadkim, kandydaci nie analizowali szczegółowo merytorycznej oferty programów – mówi dr Tomasz Ludwicki, dyrektor programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Wśród wielu obecnych na rynku programów MBA można zaobserwować, iż proponują one swoim studentom specjalistyczne ścieżki studiów – dla menedżerów personalnych, IT, czy dyrektorów finansowych. Filozofia programu Executive MBA@UW jest nieco inna i opiera się na przekonaniu, że w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesu, potrzebni są otwarci i gotowi na zmiany menedżerowie. W związku z tym, oprócz tradycyjnie obecnych w programie EMBA@UW przedmiotów biznesowych, oferowany jest też studentom szereg zajęć rozwijających ich kompetencje miękkie – umiejętności przywódcze, zarządzanie personelem, rozwiązywanie problemów i prowadzenia negocjacji, a także wykorzystania sieci biznesowych kontaktów i relacji w codziennym, operacyjnym zarządzaniu.

Program Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego jest aktualizowany i doskonalony w każdej jego edycji. Jak program został zmieniony i unowocześniony w tym roku? Kandydaci mają do wyboru studia Executive MBA w dwóch wariantach: amerykańskim lub polskim, które różnią się językiem oraz terminami prowadzonych zajęć. Edycja polska spotyka się w dwa weekendy w miesiącu, a zajęcia trwają 4 semestry, podczas gdy edycja amerykańska ma zajęcia w ciągu tygodnia (piątek-sobota). Standardem dla obu edycji są pozostałe elementy: program, końcowe projekty oraz liczba godzin. Studenci obu edycji mają możliwość uczestniczenia we wspólnych wyjazdach zagranicznych, zajęciach prowadzonych przez zagranicznych wykładowców.

Dostrzegając problem równości dostępu do najwyższej jakości usług edukacyjnych w zakresie zarządzania, program Executive MBA@UW został partnerem merytorycznym projektu organizowanego co roku przez portal „Sukces pisany szminką” Olgi Kozierowskiej. – Chcemy w ten sposób, nawiązując do kampanii „Dziewczyny na politechniki”, promować edukację MBA wśród kobiet, a także uświadomić pracodawcom kwestię szans dla kobiet w aplikowaniu na studia MBA – jak mówi Karolina Łudzińska, Koordynator ds. Projektów. W ramach współpracy Executive MBA@UW ufundowało nagrodę (w postaci bezpłatnych studiów Executive MBA) dla zwyciężczyni nagrody publiczności na najlepszy biznes założony i prowadzony przez kobiety.

Wśród blisko 1000 absolwentów EMBA@UW jest wiele osób, które pełniły najbardziej eksponowane stanowiska w Zarządach i Radach Nadzorczych największych Spółek w Polsce i Europie.

kmw