MegaBaza edukacyjna Perspektywy®


Minął rok, od kiedy w Szkole Głównej Handlowej rozpoczęła swoją działalność innowacyjna organizacja studencka GoodWill. Można się już pokusić o podsumowanie jej dotychczasowych projektów i odpowiedzieć na pytanie, czego można się spodziewać w kolejnym roku akademickim?

Bądź dumny ze swojej Uczelni!

Misją GoodWill jest budowa i utrzymywanie więzi między trzema grupami należącymi do społeczności akademickiej: studentami, absolwentami i pracownikami naukowymi Szkoły Głównej Handlowej. Realizacja misji odbywa się dzięki projektom, które zostały zawarte w trzech kamieniach milowych student, absolwent, biznes.

Bluza SGH, czyli wspieraj swoją Alma Mater

Inauguracja działalności GoodWill rozpoczęła się od projektu Bluza. Dlaczego bluza? Dlatego że to najbardziej powszechny i ponadpokoleniowy gadżet, którego posiadaczem może być pierwszoroczny student, profesor lub jak w jednym z wyjątkowych przypadków, dwuletni synek absolwentów SGH. Sukces projektu, zaskoczył nawet samych organizatorów, którzy w najśmielszych oczekiwaniach, nie spodziewali się, że w ciągu trzech tygodni, ponad 1600 osób zdecyduje się na zakup bluzy.

Mówi Piotrek: – W naszych pierwszych szacunkach zakładaliśmy, że sprzedając 500 bluz, będziemy w pełni usatysfakcjonowani. Jak się okazało, 500 bluz sprzedaliśmy, w ciągu pierwszych 24 godzin.

Cały zysk zostaje zatrzymany w murach SGH. Poza bluzą, każdy nabył prawo głosu, na jaki cel zostaną przeznaczone zgromadzone środki. Ania: – Chcemy wprowadzić model z zachodnich uczelni, gdzie społeczność akademicka utożsamiając się ze swoją Alma Mater, często też wspiera ją finansowo. Bluza projektu GoodWill była najbardziej pożądanym gadżetem,  stała się symbolem łączącym SGHowców nawet poza granicami Polski. W związku z wielkim zainteresowaniem, sprzedaż zostanie wznowiona w nowym roku akademickim.

GoodWill Business School, czyli absolwenci wracają na wykłady

Szkoła Główna Handlowa posiada panteon wyjątkowych absolwentów, którzy piastowali lub piastują najważniejsze stanowiska w świecie biznesu, dyplomacji i polityki. Wiadomym jest również, że wiedza uniwersytecka oparta jest na teorii, która stanowi jedynie podwaliny do zastosowania w praktyce. Wiadomo nie od dziś, że case’y z życia dają największą wartość dodaną dla studenta. Właśnie dlatego powstał projekt GoodWill Business School, zorganizowany we współpracy z Korporacją Handlu Zagranicznego (stowarzyszenia absolwentów wydziału HZ SGPiS).

W ciągu trzech miesięcy odbyło się 6 wykładów, których prelegentami byli Sławomir Lachowski (twórca mBanku i prezes BRE Banku), Jacek Glinka (prezes Popharma SA), Maciej Szozda (wiceprezes LOTOS SA), Włodzmierz Kiciński (b. prezes Nordea Bank), Igor Chalupec (b. prezes Orlen SA) i Sonia Wędrychowicz-Horbatowska (b. wiceprezes Citi Bank). Wykłady te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów, a także absolwentów. Ostatnie spotkanie zakończyło się poczęstunkiem, na którym była możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z prelegentami i uczestnikami wykładów. Piotrek: – Innym wyznacznikiem sukcesu jest fakt, iż chęć udziału w drugiej edycji potwierdzili swoją obecność kolejni, znamienici absolwenci.

Co dalej?

W zeszłym roku akademickim zostały zrealizowane dwa projekty, a teraz  plany i oczekiwania wobec GoodWill są coraz większe. Zespół projektowy nie spoczywa na laurach i już teraz omawia szczegóły działania przy kolejnych, nowych pomysłach. Na horyzoncie pozostaje wciąż stworzenie organizacji z własną osobowością prawną, aby móc budować podwaliny fundacji endowmentowej, znanej z najbardziej prestiżowych uniwersytetów świata. Ważną sprawą jest zbliżająca się rekrutacja do GoodWill, która ma być zupełnie inna, niż te znane z dotychczasowych organizacji studenckich. Członkowie zapowiadają też wyjście z projektami poza mury SGH, aby odkrywać kolejne nisze na rynku szkolnictwa wyższego.

Ania: – Mamy nadzieję, że GoodWill stanie się komórką kreatywną nie tylko SGH, ale w przyszłości może i całego szkolnictwa wyższego w Polsce. Wśród nowych projektów, pojawią się również te społeczne, które są bezcennym dodatkiem do życia studenckiego.

Anna Różańska
Piotr Mądry
(Studenci SGH)

www.mygoodwill.pl

© 2019 Perspektywy.pl    O nas | Patronaty | Polityka Prywatności | Znak jakości | Reklama | Kontakt