Najlepsze licea i technika 2012 Drukuj Poleć znajomemu
Najlepsze licea i technika 2012Liceum Akademickie UMK w Toruniu jest najlepszym liceum ogólnokształcącym, a Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939 r. z Lublina najlepszym technikum w Polsce – według Ogólnopolskiego Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych 2012, który po raz czternasty został przygotowywany przez Perspektywy i Rzeczpospolitą
Misją rankingu jest dostarczenie informacji o tym, jak oceniane są polskie szkoły ponadgimnazjalne – licea ogólnokształcące i technika. Głównymi adresatami tego zestawienia są uczniowie najstarszych klas gimnazjów, którzy już w czerwcu muszą podjąć bardzo ważną  decyzję - wybrać taką szkołę ponadgimnazjalną, która doprowadzi ich do studiów i ułatwi zdobycie wymarzonego zawodu. Takich informacji dostarczy pięć rankingów, w tym dwa główne:
oraz trzy ogólnopolskie podrankingi w poszczególnych kryteriach i grupach kryteriów:
Przygotowaliśmy również podrankingi wojewódzkie (oddzielne dla liceów i techników), które są wyciągami z głównych rankingów ogólnopolskich. W zestawieniach rankingowych publikujemy również XXI Ranking Liceów Warszawskich, który do ubiegłego roku był przygotowywany oddzielnie, według nieco innej metodologii. Od tego roku jest wyciągiem z rankingu głównego.

Podstawowa grupa kryteriów ORSP oparta jest na wynikach egzaminów maturalnych i zawodowych przeprowadzanych przez okręgowe komisje egzaminacyjne (OKE). Tegorocznymi nowościami w zakresie metodologii jest rozszerzenie zestawu kryteriów rankingu techników o wyniki egzaminu zawodowego oraz zróżnicowanie wagi olimpiad przedmiotowych w kryterium olimpijskim.
 
Kryteria i ich wagi procentowe Ogólnopolskiego Rankingu Liceów Ogólnokształcących 2012:
  • sukcesy w olimpiadach 30%
  • matura – przedmioty obowiązkowe 30%
  • matura – przedmioty dodatkowe 35%
  • opinia akademicka 5%
Kryteria i ich wagi procentowe Ogólnopolskiego Rankingu Techników 2012:
  • sukcesy w olimpiadach 20%
  • matura – przedmioty obowiązkowe 30%
  • matura – przedmioty dodatkowe 15%
  • wyniki egzaminów zawodowych 30%
  • opinia akademicka 5%
O ostatecznych wynikach szkół decydują cztery kryteria – olimpijskie, maturalne – zarówno w odniesieniu do przedmiotów obowiązkowych, jak i przedmiotów  dodatkowych oraz akademickie. Dzięki nim można wszechstronnie ocenić polskie licea ogólnokształcące, natomiast w ocenie techników po raz pierwszy uwzględniliśmy wyniki egzaminów zawodowych. Mają one charakter zewnętrzny, czyli znakomicie nadają się jako obiektywny miernik oceny. Kryteria te zostały uwzględnione w rankingu z różnymi wagami, adekwatnymi do ich znaczenia w ocenie pracy szkoły – przygotowywanej z punktu widzenia szans jej absolwenta na odniesienie sukcesu na wybranych przez niego studiach. Czynnikiem dominującym w ocenie liceów jest matura (z łączną wagą 65 proc.). Natomiast w przypadku techników o pozycji szkoły na równi z maturą z przedmiotów obowiązkowych decydować będą wyniki egzaminu zawodowego, co jest zgodne ze znaczeniem tego egzaminu dla uczniów i dla szkoły.

Zasady rankingu ustaliła Kapituła, złożona z dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) i przewodniczących komitetów głównych olimpiad. Pracom Kapituły przewodniczył prof. dr hab. Jan Łaszczyk, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Wraz z rankingami przygotowaliśmy dla Was dwa nowe serwisy: Licea.Perspektywy.pl oraz Technika.Perspektywy.pl

Licea.Perspektywy.pl to serwis dedykowany przede wszystkim tym gimnazjalistom, którzy w 2012 roku będą decydować o wyborze dalszej ścieżki kształcenia i skłaniają się ku liceom.

Do ich dyspozycji przygotowaliśmy jedyną w polskim internecie megaBazę szkół ponadgimnazjalnych zawierająca dokładne dane WSZYSTKICH LICEÓW I TECHNIKÓW W NASZYM KRAJU (łącznie 4288 szkół). Dzięki niej możecie znaleźć interesującą Was placówkę w niemal każdym zakątku Polski.
 
Nowy serwis to także garść przydatnych poradników:
  • Uczniowie wyjątkowi – zbiór tekstów poświęconych dysleksji i wszelkim kwestiom związanym z edukacją uczniów z problemami z nauką.
  • Egzamin gimnazjalny – kompletne kompendium wiedzy na temat tegorocznego egzaminu gimnazjalnego na nowych zasadach, w tym – m.in. rozmowa z jednym jego współtwórców.
  • Typy szkół – punktujemy wszystkie rodzaje liceów. Dowiedz się, czym różni się np. nauka w szkole sportowej od szkoły twórczej!
Technika.Perspektywy.pl to nasz drugi najnowszy serwis, który nie pozostawi żadnych pytań bez odpowiedzi osobom, które chciałyby kształcić się w jednym z techników. Dlaczego? Bo w ramach nowego serwisu umieściliśmy kompletną megaBazę wszystkich techników w kraju. Bez względu, czy szukacie szkoły w Rudzie Śląskiej, Górze Kalwarii czy Opolu – znajduje się ona w naszej bazie.

Poza MegaBazą i rankingami przygotowaliśmy też rewelacyjne teksty. M.in. są to:
  • Zginiemy bez zawodowców! W ubiegłym roku aż 80 proc. warszawskich gimnazjalistów wybrało licea, a tylko 15 proc. technika. Zdaniem ekspertów to zdecydowanie za mało. Dlaczego? Odpowiedzi szukajcie w tekście:)

 

Ogólnopolski Ranking Liceów Ogólnokształcących 2012

  1. miejsce Liceum Akademickie UMK, Toruń
  2. miejsce LO nr XIV im. Polonii Belgijskiej, Wrocław
  3. miejsce XIII Liceum Ogólnokształcące, Szczecin
  4. miejsce III LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP, Gdynia
  5. miejsce VLO im. Augusta Witkowskiego, Kraków
  6. miejsce XIV LO im. Stanisława Staszica, Warszawa
  7. miejsce I LO im. Mikołaja Kopernika, Łódź
  8. miejsce LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Warszawa
  9. miejsca XXVII LO im. Tadeusza Czackiego, Warszawa
  10. miejsce XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika, Warszawa

Ogólnopolski Ranking Techników 2012

  1. miejsce Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939 r., Lublin
  2. miejsce Technikum Łączności nr 14 w ZS Łączności, Kraków
  3. miejsce Technikum Komunikacji w ZS Komunikacji, Poznań
  4. miejsce Technikum Elektroniczne w ZSE im. Wojska Polskiego, Bydgoszcz
  5. miejsce Technikum Elektryczne w ZS Elektrycznych, Białystok
  6. miejsce Technikum Zawodowe nr 7 w ZSE-M, Nowy Sącz
  7. miejsce Technikum nr 5 w ZS Ponadgimnazjalnych, Krosno
  8. miejsce Technikum Hotelarskie w ZS Hotelarsko-Gastronomicznych, Gdynia
  9. miejsce Technikum w ZS im. Bohaterów Westerplatte, Radom
  10. miejsce Technikum Zawodowe nr 2 w ZS im. Henryka Sienkiewicza, Kołobrzeg

 

Podranking Maturalny Liceów Ogólnokształcących 2012

(dwie szkoły ex aequo na miejscu 2.)

  1. miejsce XXXIII LO Dwujęzyczne im. Mikołaja Kopernika, Warszawa
  2. miejsce II LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Stefana Batorego, Warszawa
  3. miejsce LXVII LO im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Warszawa

 

Podranking Maturalny Techników 2012

  1. miejsce Technikum Łączności nr 14 w ZS Łączności, Kraków
  2. miejsce Technikum Komunikacji w ZS Komunikacji, Poznań
  3. miejsce Technikum w Zespole Szkół Ekonomicznych, Mińsk Mazowiecki

Podranking Olimpijski 2012

  1. miejsce Liceum Akademickie UMK, Toruń
  2. miejsce XIII Liceum Ogólnokształcące, Szczecin
  3. miejsce LO XIV im. Polonii Belgijskiej, Wrocław

 

Najlepsze licea ogólnokształcące i technika w województwach

dolnośląskie

LO nr XIV im. Polonii Belgijskiej, Wrocław
Technikum nr 10 w EZN, Wrocław

kujawsko-pomorskie

Liceum Akademickie UMK, Toruń
Technikum Elektroniczne w ZSE im. WP, Bydgoszcz

lubelskie

I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica
Lublin, Technikum Elektroniczne im. Obrońców Lublina 1939 r., Lublin

lubuskie

Społeczne Liceum Ogólnokształcące, Żary
Technikum nr 3 w ZS Ekonomicznych, Żary

łódzkie

I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika, Łódź
Technikum nr 2 w ZSE im. Stanisława Staszica, Zduńska Wola

małopolskie

V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego, Kraków
Technikum Łączności nr 14 w ZS Łączności, Kraków

mazowieckie

XIV Liceum Ogólnokształcące im. St. Staszica, Warszawa
Technikum w ZSE im. Bohaterów Westerplatte, Radom

opolskie

Diecezjalne Liceum Humanistyczne, Nysa
Publiczne Technikum nr 3 w ZS Ekonomicznych, Opole

podkarpackie

LO im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek, Rzeszów
Technikum nr 5 w ZS Ponadgimnazjalnych, Krosno

podlaskie

I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza, Białystok
Technikum Elektryczne w ZS Elektrycznych, Białystok

pomorskie

III LO z Oddz. Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP, Gdynia
Technikum Hotelarskie w ZS Hotelarsko-Gastronomicznych, Gdynia

śląskie

V Liceum Ogólnokształcące, Bielsko-Biała
Technikum nr 3 w ZS Technicznych, Wodzisław Śląski

świętokrzyskie

Liceum Ogólnokształcące im. św. Jadwigi Królowej, Kielce
Technikum nr 3 w ZS nr 3, Ostrowiec Świętokrzyski

warmińsko-mazurskie

II LO im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Olsztyn
Technikum nr 7 im. Mikołaja Kopernika w ZS Ekonomicznych, Olsztyn

wielkopolskie

Liceum Ogólnokształcące św. Marii Magdaleny, Poznań,
Technikum Komunikacji w ZS Komunikacji, Poznań

zachodniopomorskie

XIII Liceum Ogólnokształcące, Szczecin,
Technikum Zawodowe nr 2 w ZS im. H. Sienkiewicza, Kołobrzeg

Lubię to!

 

Komentarze  

 
0 #24 Julienne 2014-04-02 13:00
Once you've traded fire with them, carefully walk out to
the right and snipe the last one. But every square metre cost as
high as 3000 yuan, more in villa, high-end double entry, week
hotel. By applying a paint application that lends a distressed flavor to the concrete flooring, the entire surface becomes stylishly and harmoniously unified.



Also visit my web page :: fenster (www.vibrana.com: vibrana.com/.../...)
Cytować
 
 
0 #23 Olo 2013-06-30 13:53
Cytuję nauczyciel GiLA:
Nauczyciele pożyczają własne książki (których części nigdy nie odzyskują, ale trudno), gotowi są umówić się z uczniem na powtórki, jeśli ten wyrazi takie życzenie, organizują wycieczki, wyjścia - poswięcają na to mnóstwo własnego wolnego czasu kosztem rodzin.

Może się pani zdziwi, ale znam takich nauczycieli w normalnym gimnazjum, również w Toruniu. To nie jest nic dziwnego. Wiem, ze dla was to kosmos, ale i w innych szkołach nauczycielom zależy na uczniach i mają z nimi więź, ciągnącą się dłużej niż trwa gimnazjum. Różnica jest taka, że uczniowie po tym gimnazjum wychodzą otwarci na innych i zyczliwi, nie jak absolwenci GiLA, których wyróżnia zadufanie w sobie, przekonanie o własnej wyższości (często nieuzasadnionej ), wybitna roszczeniowość i pogarda wobec kolegów kończących inne szkoły, nawet mających podobne lub wyższe sukces jak oni sami.
Cytować
 
 
0 #22 Lucyna S 2012-04-10 09:36
Czy znacie najnowszy ogólnopolski ranking uczelni wyższych? Zapraszam na naszą stronę...
Cytować
 
 
+1 #21 absolwent obserwator 2012-01-21 00:28
Ja powiem tyle, że GiLA ostanio już dostało kompletnego świra na punkcie tego rankingu. Widać to po scianach w szkole, pełno plakietek, dyplomów itp. z rankingiem i miejscami zajętymi. Widać też po "ścianach facebookowych" absolwentów i uczniów GiLA po ogłoszeniu rankingu. Wszystko usiane peanami. Rozumiem, że są dumni. Ale to już się przerodziło w dziką pogoń za sukcesami. W tej szkole chodzi o to, żeby zajać się obojętnie jaką olimpiadą czy konkursem. Może być nawet o misjonarzach albo o losach polaków na wschodzie. Potem trzeba zając jakieś sensowne miejsce w tym konkursie, a potem już można przez resztę lat jechać na opinii i udawać uczącego się. Wiem co mówię, bo skończyłem GiLA i to z opinią dobrego ucznia, ze średnią wywindowaną grubo ponad 5,0 i ze wzorowym zachowaniem, a pobyt w tej szkole wspominam jako trwające 3 lata kolonie (mieszkałem w internacie). Jeżeli jesteś finalistą albo laureatem czegokolwiek, to jesteś tam na specjalnych warunkach, najwięcej tam harują "szaraki".
Cytować
 
 
+6 #20 who cares? 2012-01-16 22:23
Naprawdę nie rozumiem wszystkich ludzi którzy tu piszą. Szkoła dobra.. szkoła niedobra.. Chodze do GiLA i mam gdzieś czy szkoła jest nastawiona na olimpiady, czy na matury. Co mnie to? Szkoła zapewnia mi to że mogę rozwijać sie w kierunku który sobie obrałem. Szkoła pod każdym względem normalna, tyle że daje tobie możliwość ROBIENIA TEGO CZYM SIE INTERESUJESZ. Według mnie to jest najważniejsze. Kogo obchodzić będzie za 20 lat czy miałem z matury z polskiego 60% czy 80%?(Poza moją polonistką) Ważniejsze chyba będzie to czy będę zarabiał 2tys czy 10tys nieprawdaż? Rankingi rankingami, kryteria można przyjmować sobie różne. Ważne że jeżeli tu przyjdziesz to masz większe możliwości niż w normalnych szkołach (chociażby zajęcia na UMK ze studentami). Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych ze swojej pozycji w rankingu i zazdroszczę że mają tak błahe problemy życiowe.
Cytować
 
 
+10 #19 Kuba17 2012-01-14 00:44
W sensie żal mi ludzi którzy są spoza GiLA a generują złe opinie...
Cytować
 
 
+10 #18 Kuba17 2012-01-14 00:40
Ja też pozwolę sobie na pewne zdanie. Jestem w LA drugi rok, przyjechałem tu z dość daleka i powiem że nigdy nie żałowałem, nie żałuję i pewnie nie będę żałował wyboru GiLA. Szkoła bardzo fajna z fajnym klimatem, fajnymi ludźmi. Nauczyciel, który przygotowuje mnie do olimpiady to totalny pasjonata, człowiek, z którym można pogadać nie tylko o przedmiocie, ale o wielu innych rzeczach; wyrabiający setki nadgodzin... Oprócz tego, mam większy luz, bardzo dobre jest też to, że z każdym nauczycielem można się dogadać/przełożyć termin/umówić na douczki. Nie wiem, kto generuje złe opinie o szkole, bo choć zdarzają się wyjątki od przedstawionych przezemnie opinii, to szkoła jest bardzo bardzo dobra. I najbardziej to żal mi ludzi, którzy są spoza GiLA, nigdy tam nie byli, nawet ludzi nie znają, bo choć każdy ma prawo do własnej opinii to powinna być ona oparta na czymś realnym. To tyle. Pozdrawiam wszystkich, w tym "Nauczyciela GiLA".
Cytować
 
 
+18 #17 nauczyciel GiLA 2012-01-13 13:52
Cóż za krzywd musieli doznać absolwenci tak rozczarowani. Życzę im, by życie wynagrodziło im te krzywdy i by szkoły ich dzieci były doskonałe pod każdym względem, a oni sami doskonale pogodzili obowiązki rodzinne, zawodowe i każde inne. Pozdrawiam serdecznie.
Cytować
 
 
+18 #16 nauczyciel GiLA 2012-01-13 13:51
Szanowni Uczniowie i Absolwenci,
miło czyta się komentarze poświęcone szkole. Ponieważ na temat szkoły mnnożą się legendy, kilka słów wyjaśnienia:
nasze pensje są takie same jak nauczycieli w każdej innej szkole. Każdego roku przeżywamy też niepewność dotyczącą tego, czy szkole starczy środków na utrzymanie i jak długo będzie istnieć. Pracowałam w innych szkołach - nigdzie nie doświadczyłam takiej atmosfery wzajemnej sympatii uczniów i nauczycieli i życzliwości nauczycieli dla uczniów. Nauczyciele pożyczają własne książki (których części nigdy nie odzyskują, ale trudno), gotowi są umówić się z uczniem na powtórki, jeśli ten wyrazi takie życzenie, organizują wycieczki, wyjścia - poswięcają na to mnóstwo własnego wolnego czasu kosztem rodzin. Może jest więcej luzu niż w innych szkołach, ale wynika to z zaufania nauczycieli do uczniów, jak też z dojrzałosci większości z nich.
Cytować
 
 
0 #15 p. 2012-01-12 18:06
Cytuję absolwent 2:
Ostatnie lata to już absolutne nakręcanie się na ranking. Nauczyciele pytający każdego po kolei, w jakiej to olimpiadzie się bierze udział, moim zdaniem jest co najmniej nie na miejscu. Dla mnie te rankingi niszczą szkołę i jej atmosferę.

Dokładnie to samo można powiedzieć o XIV z Wrocławia.
Cytować
 
 
-1 #14 olga_s 2012-01-12 11:11
I jeszcze - szkoła ta dostaje milion złotych rocznie więcej niż każda inna szkoła. Wstyd byłby, gdyby była niżej w rankingu.
Cytować
 
 
-1 #13 olga_s 2012-01-12 11:05
"Ale od jakiegoś czasu jest ciężej szkole, a większe zainteresowanie szkołą to też możliwość znalezienia kogoś, kto będzie chciał zainwestować w zdolnych. (To jest moja opinia, bo, no cóż, był/jest kryzys, UMK nie może za dużo na szkołę wykładać, od państwa dostaje GiLA kasę jak każda szkoła, czyli od liczby uczniów... "

No cóż, tak pracuje każda szkoła, więc nie rozumiem pretensji, dlaczego miałoby byc inaczej. A jednak jakims cudem w innych szkołach teą są wybitni, zdolni uczniowie. I nie łudźcie się, nikt nie będzie sponsorował szkoły średniej, nawet najlepszej, bo po co? Perspektywa, że absolwent takiej szkoły trafi do takiej firmy, jest zbyt odległa. A dzisiaj nikt nie sponsoruje za nic. Za kilka lat szkoła się wypali, to znaczy nic kompletnie nie zostanie z idei dawnego GA. Przynajmniej dopóki dyrektorem będzie obecny dyrektor.
Cytować
 
 
0 #12 absolwent 2 2012-01-12 09:04
Ciąg dalszy
Z drugiej strony zdarzają się prawdziwi pasjonaci, którzy są w stanie poświęcić swój wolny czas i ci pomagać. Tyle, że do nagród ci drudzy są ostatni. W większości promowani są olewusy, bo sztukę samozachwytu mają opanowaną do perfekcji. Podobnie jest z uczniami. Jak masz odpowiednią siłę przebicia i jesteś z pod skrzydeł nauczyciela, co ma mocne plecy to masz wszystko. Włącznie z kupowaniem jakiś materiałów do olimpiady. Jak zainteresowałeś się nie tym przedmiotem co trzeba, to mimo dużych osiągnieć mało kto cię zauważy, a jak zauważy to na zasadzie: "o super", ale wymiernych korzyści (np. stypdeniów) możesz nie dostać.
Inną kwestią jest tolerancyjno-wolnościowy charakter szkoły. Dla wszystkich wypaczeń są tam drzwi otwarte, oprócz jednego... Nie możesz być patriotą. Masz być kolorowy i niepodległy.
Cytować
 
 
-2 #11 absolwent 2 2012-01-12 08:58
@Dziecko Gila Ja również skończyłem GiLA i także mam negatywne zdanie o szkole. Zarówno wyniki matury i osiągnięcia w olimpiadach mam, więc skończ z zarzutami, że narzekają na szkołę Ci co nic nie robią.
Ostatnie lata to już absolutne nakręcanie się na ranking. Nauczyciele pytający każdego po kolei, w jakiej to olimpiadzie się bierze udział, moim zdaniem jest co najmniej nie na miejscu. Dla mnie te rankingi niszczą szkołę i jej atmosferę. Kiedyś ważniejszy był uczeń, jego światopogląd, a teraz głównym miernikiem jest lista tytułów.
Co do nauczycieli - z połowa jedzie na zdolnościach uczniów. Z łaski podpowiedzą, po jaką książkę masz sięgnąć lub coś podpowiedzą. Do lekcji często są nieprzygotowani . Przez chaos panujący na lekcjach nie są w stanie omówić całego materiału przed maturą.
Cytować
 
 
+2 #10 Dziecko GiLA 2012-01-11 19:27
@Absolwencie, chyba niezbyt słuchałeś na lekcjach, że nic z tego nie wyciągnąłeś...
Dobra, część nauczycieli nie potrafi uczyć, ale to się zdarza w każdej szkole.
Nie wiem akurat na jaką kadrę ty trafiłeś, ale nie sądzę, by była wiele gorsza od mojej obecnej. Ale ja się pewnie 'nie znam', bo uczę się tu 'dopiero' 3 lata...

Choć z tego, co wiem, akurat narzekają na szkołę i nauczycieli ci uczniowie, którzy sami nie czerpią tego, co mogą z lekcji.

@Olga_s, oj szkoła się chwali, chwali... Ale od jakiegoś czasu jest ciężej szkole, a większe zainteresowanie szkołą to też możliwość znalezienia kogoś, kto będzie chciał zainwestować w zdolnych. (To jest moja opinia, bo, no cóż, był/jest kryzys, UMK nie może za dużo na szkołę wykładać, od państwa dostaje GiLA kasę jak każda szkoła, czyli od liczby uczniów... musieli już wprowadzić stałą opłatę za internat (nie duża, bo 80zł/miesiąc, ale internat był wcześniej darmowy, płaciło się tylko za wyżywienie).)
Cytować
 
 
+2 #9 olga_s 2012-01-11 08:19
absolwencie GiLA, bo -jak pewnie już zauwazyłes - od jakiegos czasu uczniowie w tej szkole są o tyle wazni, o ile podnosza szkołę w rankingu. Tylko ta szkoła robi z tego rankingu taki cyrk - wystarczy popatrzec na stronę szkoły, ściany w szkole. Sukcesy, sukcesy... W innych szkołach tez sa ludzie, którzy lubia się uczyć.
Cytować
 
 
+10 #8 Doda 2012-01-10 21:27
Na sukcesy szkół zawsze pracują zdolni uczniowie i dobrzy nauczyciele. Gratulacje dla tych, którym się chce!!!
Cytować
 
 
-3 #7 absolwent 2012-01-10 20:34
Pora na głos rozczarowanego absolwenta GiLA: Na sukces rankingowy tej szkoły zapracowaliśmy TYLKO I WYŁĄCZNIE my - jej uczniowie. Kadra pedagogiczna to natomiast jeden wielki żal. Lekcje są nudne, nauczyciele ciągle przemęczeni - podobno pracują w kilku szkołach, więc w Akademickim tylko odbębniają godziny i spijają śmietankę bazując na ciężkiej pracy nas - uczniów. Gdyby nas całą klasą przenieść do innej szkoły, pracowalibyśmy tak samo, bo lubimy się uczyć. W ten sposób osiągalibyśmy te same wyniki. A może i lepsze, bo trafilibyśmy na lepszych pedagogów? Przed wyborem GiLA myślałem, że pracują tam tylko nauczyciele z powołania. Okazuje się, że to iluzja! Z szacunku nie wskażę imiennie największych "olewusów", choć klawiatura bardzo mnie korci...
Cytować
 
 
0 #6 jatoja 2012-01-10 19:24
Nowosądecki ELEKTRYK TECHNIKUM ZSEM kolejny raz w KRAJOWEJ CZOŁÓWCE! Jest tam kilka klas po 30-35 uczniów. GRATULACJE!!!!!

...reszta miasta dalekooooooo...uuuuuuu...
Cytować
 
 
+6 #5 tomecz 2012-01-10 18:54
W rankingu powinny być szkoły, w których klasy liczą minimum 15 uczniów. A tak, mamy szkoły, w których jest kilka klas oraz kilkunastu uczniów. I to one wygrywają w rankingu. To tak jak porównywać Luksemburg z Niemcami. We wszystkich rankingach Lu wygrywa.
Cytować
 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież