Ogólnopolski ranking szkół ponadgimnazjalnych 2010 - miejsca 1-50 Drukuj Poleć znajomemu
Miejsce 2010 Nazwa szkoły Miejscowość Wynik
1XIII LOSzczecin5,5976
2Gimnazjum i Liceum Akademickie w ZS UMKToruń2,8421
3LO nr XIV im. Polonii BelgijskiejWrocław2,5431
4III LO im. Marynarki Wojennej RP - IBO School 0704Gdynia2,2496
5V LO im. Augusta WitkowskiegoKraków1,7778
6I LO im. Mikołaja KopernikaŁódź1,4770
7VI LO im. Jana KochanowskiegoRadom1,1563
8Społeczne LOŻary1,0559
9II LO im. Hugona KołłątajaWałbrzych0,8807
10XIV LO im. Stanisława StaszicaWarszawa0,8260
11Publiczne LO w ZS SRK im. Augusta HlondaChorzów0,8129
12LXIV LO im. Stanisława I. WitkiewiczaWarszawa0,7452
13I LO im. Adama MickiewiczaBiałystok0,7170
14VIII LO im. Władysława IVWarszawa0,5559
15LO św. Marii MagdalenyPoznań0,5274
16V LOBielsko-Biała0,5152
17I LO im. Stanisława StaszicaLublin0,4571
18LO Towarzystwa Szkolnego im. Mikołaja RejaBielsko-Biała0,4550
19Publiczne LO nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi im. M. KonopnickiejOpole0,4286
20I LO im. Bartłomieja NowodworskiegoKraków0,4181
21I LO im. Edwarda DembowskiegoZielona Góra0,3678
22VI LO im. Jana i Jędrzeja ŚniadeckichBydgoszcz0,3509
23II LO im. Mieszka ISzczecin0,3239
24I LO im. Stanisława DuboisKoszalin0,3217
25II LO im. M. Skłodowskiej-CurieGorzów Wlkp.0,3148
26II LO im. A. Frycza ModrzewskiegoRybnik0,3093
27I LO im. Jana KasprowiczaInowrocław0,3005
28LO im. św. Jadwigi KrólowejKielce0,2874
29V LO im. ks. Józefa PoniatowskiegoWarszawa0,2826
30VI LO im. Wacława SierpińskiegoGdynia0,2526
31Publiczne LO nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. M. Skłodowskiej-CurieOpole0,2494
32II LO im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny ModrzejewskiejPoznań0,2462
33II LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama MickiewiczaSłupsk0,2450
34II LO im. Stefana Batorego z Oddziałami DwujęzycznymiWarszawa0,2435
35IV LO im. Tadeusza KościuszkiToruń0,2376
36LO im. Jana Pawła II Sióstr PrezentekRzeszów0,2370
37I LO im. Stefana ŻeromskiegoKielce0,2310
38VIII LO im. Marii Skłodowskiej-CurieKatowice0,2180
39III LO im. Krzysztofa K. BaczyńskiegoBiałystok0,2133
40I LO im. Tadeusza KościuszkiLegnica0,2129
41II LO z BJN im. Bronisława TaraszkiewiczaBielsk Podlaski0,2105
42III LO im. Unii LubelskiejLublin0,1997
43I LO im. Tadeusza KościuszkiŁomża0,1926
44II LO im. K. I. GałczyńskiegoOlsztyn0,1857
45LO "Filomata"Gliwice0,1818
46I LO im C.K. NorwidaBydgoszcz0,1813
47II LO im. Marii KonopnickiejInowrocław0,1758
48LO nr V im. gen. Jakuba JasińskiegoWrocław0,1559
49IX LO im. Cypriana K. NorwidaCzęstochowa0,1546
50II LO im. Króla Jana III SobieskiegoKraków0,1450
 

Komentarze  

 
+1 #32 Chemik10 2010-04-25 09:20
Cytuję Saszka:
W kolejnej edycji rankingu będzie liczona w nim Olimpiada Przedsiębiorczo ści? Dlaczego największa pod względem uczestników Olimpiada nie jest liczona?

Wiesz, ja się zastanawiam czasem, czemu niektóre olimpiady SĄ liczone w tym rankingu... do przedsiębiorczo ści/ekonomicznej nic nie mam, ale Wiedza o Wynalazczości, czy Wiedza o Afryce to już kpina. Co więcej - zastanawiam się, dlaczego w ogóle są organizowane. TAK kształcimy elitę intelektualną, kiedy Olimpiada Chemiczna na ten przykład jest niedofinansowan a?

Ranking nie jest wyznacznikiem prestiżu szkoły (tak do 10 miejsca). Jeśli ta ma naprawdę wielu Olimpijczyków, pewnym jest, że jest to, chociaż po części, zasługą nauczycieli. Przeciętny uczeń nie ma w takiej szkole szans, gdyż nauczanie kierowane jest często, przede wszystkim, w mierze wykraczającej poza wymagania maturalne.

Z drugiej strony prestiż przekłada się na poziom uczniów, a to z kolei wyznacza jakość nauczania...
Cytować
 
 
-1 #31 Saszka 2010-04-18 00:21
W kolejnej edycji rankingu będzie liczona w nim Olimpiada Przedsiębiorczo ści? Dlaczego największa pod względem uczestników Olimpiada nie jest liczona?
Cytować
 
 
+2 #30 Email2000 2010-04-10 13:59
To są tylko liczby, cyfry, czyli są to jedynie statystyki, a nie dla nich się uczymy przecież, tylko dla siebie. Człowiek wybitny wybije się wszędzie i zauważony zostanie. Nie można się aż tak tym wszystkim przejmować.
Cytować
 
 
+1 #29 haiga 2010-02-26 21:37
Cytuję maniana:
Jestem nauczycielem i egzaminatorem, absolutnie zgadzam sie w pełni z wypowiedzią jednego z komentujących - poziomu szkoły nie obrazuje absolutnie ilośc laureatów - często ci wrażliwi, niezykle ambitni ludzie nie wygrywaja ze stresem i skupiaja się na dobrzedanej maturze - w pewnym sensie o wyniku szkoły poziom procentowy otrzymany z konkretnego przedmiotu na maturze, pozdrawiam


Popieram :) Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że XIII LO w Sz-nie jest dość małą szkołą, ze specjalną klasą olimpijską. I jak z nimi konkurować...?
Cytować
 
 
0 #28 maniana 2010-02-07 17:29
:lol: Cytuję maniana:
Jestem nauczycielem i egzaminatorem, absolutnie zgadzam sie w pełni z wypowiedzią jednego z komentujących - poziomu szkoły nie obrazuje absolutnie ilośc laureatów - często ci wrażliwi, niezykle ambitni ludzie nie wygrywaja ze stresem i skupiaja się na dobrze zdanej maturze - w pewnym sensie o poziomie szkoły świadczy wynik procentowy otrzymany z konkretnego przedmiotu na maturze, pozdrawiam
Cytować
 
 
0 #27 maniana 2010-02-07 17:27
Jestem nauczycielem i egzaminatorem, absolutnie zgadzam sie w pełni z wypowiedzią jednego z komentujących - poziomu szkoły nie obrazuje absolutnie ilośc laureatów - często ci wrażliwi, niezykle ambitni ludzie nie wygrywaja ze stresem i skupiaja się na dobrzedanej maturze - w pewnym sensie o wyniku szkoły poziom procentowy otrzymany z konkretnego przedmiotu na maturze, pozdrawiam
Cytować
 
 
+2 #26 Maras 2010-01-17 17:54
Cieszymy się wszyscy u nas z wysokiego miejsca 2LO w Szczecinie :)

Moim zdaniem w rankingu szkół powinna być chociaż w niewielkim stopniu brana pod uwagę zdawalność procentowa matur. Wtedy ranking byłby trochę... czystszy, zdecydowanie bardziej obiektywny i wskazujący uczniowi gimnazjum gdzie będzie mu najlepiej :) Bo w 13 ze zdawalnością jest na ten przykład gorzej niż u nas jak mówią dane.
Cytować
 
 
0 #25 Silhoue 2010-01-15 20:51
GiLA ma bardzo stymulujące środowisko. Dla większości nowych uczniów jest zaskoczeniem, że nagle nie są tymi najlepszymi w klasie, nagle muszą przestać się obijać. Nie powiedziałabym, że "każdy tu jest wybitny", ale każdy jest w jakiś sposób inny, wprowadza sobą coś nowego i wyjątkowego. I wszyscy się nawzajem napędzają i motywują.

Nie wiem skąd opinia o "zostawianiu laureatów samym sobie". Moja koleżanka z GiLA ma niedługo II etap pewnej olimpiady i jej nauczycielka sama zaproponowała, że będą się spotykały przez ferie, żeby wszystko jeszcze raz powtórzyć.
Cytować
 
 
0 #24 Silhoue 2010-01-15 20:40
Cytuję Skika:
Uważam, że ten ranking nie obrazuje w żaden sposób poziomu tych szkół.

Każdy inaczej rozumie "poziom szkoły". A ranking to tylko ranking - cyferki, z których nie wynika na ile sukces jest dziełem ucznia, a na ile szkoły, jaka jest atmosfera, to że ktoś miał szczęście, a ktoś się zestresował itd. Przecież na szkołę składa się mnóstwo czynników.

To jest lista szkół, które mają największy odsetek olimpijczyków i tak trzeba do niej podchodzić. Jak ktoś chce dotrzeć do serca szkoły, to niech pogada z uczniami, rodzicami, przyjdzie na drzwi otwarte. Skoro macie tyle zastrzeżeń do tego rankingu, to po co się nim w ogóle przejmujecie?
Mnie osobiście zadziwia XIII LO, bo między nim, a kolejnymi szkołami jest przepaść punktowa. Ciekawe jakie naprawdę jest.
Cytować
 
 
-1 #23 megi 2010-01-15 19:22
Cytuję goska:
W wielu innych szkołach takiego laureata się prowadzi, w GiLA ginie on wśród innych.


no właśnie bo jak twierdzą ludzie z tej elitarnej szkoły: "wszyscy u nas są wybitni"
Cytować
 
 
-2 #22 anonimOOL 2010-01-15 18:20
w Olesnie miałem dodać jeszcze :)
Cytować
 
 
-3 #21 anonimOOL 2010-01-15 18:20
A liceum im. Lotników Polskich nie ujęto w rankingu, dlaczego tak ??
Cytować
 
 
+5 #20 jm 2010-01-15 16:11
Burza w szklance wody...
A ja dołożę jeszcze coś nie coś-
1. nie każdy wybitnie zdolny uczeń zostanie olimpijczykiem, bo np. zje go stres;
2.są wybitnie zdolni uczniowie, których nie interesuje np. cała chemia tylko np. kwantowa- dla nich nie ma olimpiad;
3.dokładanie wyników matur do wzoru rankingowego zepsuje cały obraz ponieważ wybitnie zdolni wypadają na maturze przeciętnie i rzadko interesuje ich wysoka średnia.Słynne wśród nich powiedzenie- jak się nie zwolnisz to nie zdasz (matury).Testy maturalne są konstruowane dla ucznia przeciętnego.
4.ranking ukazuje wyniki pracy z uczniami szczególnie uzdolnionymi i dla tego takim powinien zostać, dzięki niemu zdolny gimnazjalista wie gdzie wreszczie będzie mógł się zrealizować i to niekoniecznie zostając olimpijczykiem.Często wystarczy mu tylko możliwość pracy z innymi mu podobnymi.
Cytować
 
 
+6 #19 piter 2010-01-15 14:39
masz racje goska, ci najlepsi radzą sobie w gila, ale jest spora część zdolnych osób, która się nie wyrabia i jest przytłoczona tym tzw."akademickim" poziomem, podczas gdy w normalnych szkołach rozwijali by się harmonijnie i bez większych stresów
Cytować
 
 
+4 #18 goska 2010-01-15 13:20
Grzegorz.Kulikowski ma rację. W Toruniu jest tak mało olimpijczyków, bo ci najzdolniejsi idą do GiLA, gdzie ich potencjał jest w 80% marnowany. Sytuację ratują jeszcze inne świetne licea z Torunia, głównie IV, ale większość toruniaków, którzy trafią do GiLA, nie odnosi znaczących sukcesów na poziomie liceum, choć było wśród nich wielu laureatów z gimnazjum. W wielu innych szkołach takiego laureata się prowadzi, w GiLA ginie on wśród innych.
Cytować
 
 
-1 #17 piter 2010-01-15 10:49
Cytuję Olek:
Do skończ to idiotyczne porównywanie liczby mieszkańców. GiLA nie jest normalną szkołą dla uczniów z Torunia - zbiera dziecaki z całej Polski.


no już nie przesadzajmy, głównie z naszego województwa, a biorąc pod uwagę ile zdolnych dzieciaków tam przychodzi to niestety ich możliwości nie są w pełni wykorzystywane (:
Cytować
 
 
-3 #16 Olek 2010-01-14 23:34
Do Grzegorza.Kulikowskiego - skończ to idiotyczne porównywanie liczby mieszkańców. GiLA nie jest normalną szkołą dla uczniów z Torunia - zbiera dziecaki z całej Polski.
Cytować
 
 
-2 #15 Grzegorz.kulikowski 2010-01-14 22:33
Toruń 205 tys. mieszkańców, 8 laureatów i 25 finalistów , Białystok 294 tys. mieszkańców 27 laureatów i 51 finalistów.

GiLA ma 114 najlepszyczh uczniów z Torunia, a ma tak słabe wyniki.
Cytować
 
 
-4 #14 Grzegorz.kulikowski 2010-01-14 22:15
Drodzy koledzy, koleżanki.
Ja wcale nie jestem z Krakowa a z Białegostoku i napisałem swój post, bo uważam zasady rankingu za kpinę. Nie liczy się ilość uczniów a ilość.
Cytować
 
 
+4 #13 Skika 2010-01-14 20:36
Wydaje mi się, że ten ranking nie ma sesnu, jest brana pod uwagę tylko liczba Olimpijczyków. A to chyba nie jest całkowity obraz poziomu szkoły.
Uważam, że ten ranking nie obrazuje w żaden sposób poziomu tych szkół.
Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież