...Nie ma wątpliwości, że kreatywność jest
najważniejszym ze wszystkich zasobów ludzkości.
Bez kreatywności nie byłoby postępu i zawsze
powtarzalibyśmy te same schematy

Edward de Bono

Mistrzowie uczelnianej promocji:
Genius Universitatis 2016

Kalejdoskop – gadżet, idealnie wpisujący się w komunikację marketingową uczelni, reklama prasowa znakomicie afirmująca rozwój kobiet w branży technicznej, seria kreatywnych eventów promująca w atrakcyjny sposób ofertę uczelni, profil uczelni na facebooku wyróżniający się pomysłowością konstruowanych postów i spójnością komunikacji, film doskonale promujący uczelnię oraz przyjazny dla użytkowników serwis rekrutacyjny - oto zdobywcy statuetek Genius Universitatis 2016, konkursu na najbardziej kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni w roku akademickim 2015/16.
Konkurs zorganizowała Fundacja Edukacyjna Perspektywy.

Nad przebiegiem konkursu czuwali: Katarzyna Dragović - praktyk i juror ceniony w największych światowych sieciowych agencjach reklamowych, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, Michał Imbierowicz - ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży z agencji Saatchi & Saatchi, gdzie pełni funkcję Creative Head, Paweł Tkaczyk - ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media pomagający firmom w tworzeniu silnych marek, Leszek Staniej - niezależny doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów, Jacek Szlak - naczelny redaktor „Marketingu przy Kawie”, partner Konkursu Genius Universitatis i Maciej Waligóra - Executive Creative Diector w DDB&tribal.

- O tym, że szkoły wyższe muszą się promować, wie każdy rektor zabiegający o to, by w warunkach niżu demograficznego pozyskać kandydatów na studia - młodych ludzi, korzystających z nowoczesnych form reklamowego przekazu. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej - mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, która organizuje konkurs Genius Universitatis.

Uczestnicy konkursu

Miło nam poinformować, że zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na kreatyną kampanię rekrutacyjną uczelni – Genius Universitatis 2016. Do konkursu zgłosiło się 50 uczelni (w tym 3 wydziały), a zakwalifikowało się 171 prac (spełniły warunki regulaminu konkursu).

Do konkursu uczelnie zgłosiły prace, wykorzystujące narzędzia marketingowe w jednej lub więcej kategoriach:

  1. reklama prasowa wspierająca rekrutację: 21 prac konkursowych
  2. event wspierający rekrutację: 31 prac konkursowych
  3. gadżet promocyjny wspierający rekrutację: 25 prac konkursowe
  4. fanpage uczelni na Facebooku: 36 prac konkursowych
  5. film promujący uczelnię: 35 prac konkursowych
  6. rekrutacyjny serwis internetowy: 23 prace konkursowe

Kapituła konkursu wyłoni zwycięzców w poszczególnych kategoriach (3 w każdej kategorii).

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas Gali Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2016, (PKiN, Warszawa 26 lutego 2016). Wręczenie nagród na kreatywną kampanię – Genius Universitatis 2016 odbędzie się o godz. 13 w Sali Mickiewicza.

Wyniki konkursu zostaną umieszczone na portalach perspektywy.pl oraz marketing-news.pl.

Konkurs organizuje w celu promocji dobrych praktyk marketingowych wydawnictwo Perspektywy we współpracy z portalem Marketing przy Kawie.

Lista uczelni (wydziałów) biorących udział w konkursie

ZAPROSZENIE DO KONKURSU:
GENIUS UNIVERSITATIS 2016

Wydawnictwo Perspektywy już po raz 5 we współpracy z portalem Marketing przy Kawie organizuje konkurs na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej - Genius Universitatis 2016. Konkurs ma charakter otwarty - jest adresowany do wszystkich polskich uczelni. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest wypełnienie do 31.01 2016 r. internetowego formularza zgłoszeniowego na stronie KONKURSU wraz z załącznikami dokumentującymi stosowane działania. Do konkursu można zgłaszać narzędzia marketingowe wykorzystywane w rekrutacji na studia w roku akademickim 2015/16.

Prace konkursowe oceniać będzie kapituła złożona ze znakomitych ekspertów marketingu: Katarzyna Dragović, Michał Imbierowicz, Maciej Waligóra, Leszek Stafiej, Jacek Szlak, Paweł Tkaczyk.

Zwycięzcy konkursu zostaną uhonorowani dyplomami i statuetkami. W każdej kategorii przewidziane są nagrody związane z promocją.

Finał konkursu nastąpi podczas Gali XXV Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2016
(PKiN, Warszawa 26 lutego 2016 r.)

Regulamin konkursu (.pdf)

Kryteria

Każda ze zgłoszonych prac będzie oceniana, przez kapitułę,
według czterech kryteriów:

Kapituła

Katarzyna Dragović

Katarzyna Dragović
Założycielka
Szkoły Mistrzów Reklamy

Michał Imbierowicz

Michał Imbierowicz
Creative Head
Saatchi & Saatchi

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk
Właściciel agencji brandingowej
MIDEA

Jacek Szlak

Jacek Szlak
Redaktor naczelny portalu
Marketing przy Kawie

Leszek Stafiej

Leszek Stafiej
Niezależny doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów.

Maciej Waligóra

Maciej Waligóra
Executive Creative Diector
DDB&tribal

Nagrody

I miejsce

  • pamiątkowa statuetka
  • baner typu billboard
    w portalu perspektywy.pl
    na okres 1 miesiąca
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2016
    (29 054 adresów)

II miejsce

  • pamiątkowy dyplom
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2016
    (29 054 adresów)
  • baner block 300x200px
    na portalu perspektywy.pl
    na okres 1 miesiąca

III miejsce

  • pamiątkowy dyplom
  • jednorazowy mailing
    do maturzystów 2016
    (29 054 adresów)

Zwycięzcy edycji 2016

Reklama prasowa

  • 1. Politechnika Gdańska
  • 2. Uniwersytet SWPS
  • 3. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

Gadżet promocyjny

  • 1. Uniwersytet Warszawski
  • 2. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • 2. Uniwersytet Śląski

Event wspierający rekrutację

  • 1. Politechnika Łódzka
  • 2. Politechnika Białostocka
  • 3. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
    w Rzeszowie

Fanpage uczelni na Facebooku

  • 1. Politechnika Warszawska
  • 2. Uczelnia Łazarskiego
  • 3. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Film promujący uczelnię

  • 1. Politechnika Wrocławska
  • 2. Uniwersytet Wrocławski
  • 3. Uczelnia Techniczno-Handlowa
    im. H. Chodkowskiej w Warszawie

Serwis rekrutacyjny

  • 1. Uniwersytet SWPS
  • 2. Uniwersytet Jagielloński
  • 3. Uczelnia Łazarskiego

NAGRODA SPECJALNA
dla Uniwersytetu Warszawskiego
za hasło:

  • Dwa stulecia
  • Dobry początek

Fotogaleria 2016

Fot. Krzysztof Wojciewski